Κονδυλώματα

Τι είναι τα κονδυλώματα;
Είναι σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα που οφείλεται σε μια μόλυνση με τον ιό HPV (human papilloma virus).

Σε ποιο σημείο του σώματος εμφανίζονται;
Στις γυναίκες μπορούν να εμφανιστούν στην είσοδο του κόλπου, στα μικρά και στα μεγάλα χείλη, στον πρωκτό, στο δέρμα μεταξύ πρωκτού και γεννητικών οργάνων, στον τράχηλο της μήτρας και στο στόμα. Στον άνδρα εμφανίζονται στο πέος και στον πρωκτό.

Τι κάνουμε όταν έχουμε κονδυλώματα;
Ενημερώνουμε τους ερωτικούς συντρόφους μας καθώς και αυτοί θα πρέπει να ελεχθούν και να θεραπευτούν εφόσον υπάρχει λόγος και πηγαίνουμε στο γιατρό.

Είναι επικίνδυνα τα κονδυλώματα;
Δεν είναι επικίνδυνα είναι όμως σημαντικό να θεραπευτούν. Το 90% των κονδυλωμάτων προκαλούνται από τους ορότυπους 6 και 11. Τα κονδυλώματα δεν είναι καρκίνος ωστόσο μια γυναίκα που έχει προσβληθεί από κονδυλώματα είναι πιθανόν να έχει μολυνθεί από τους ορότυπους (16, 18, 31, 33, 35) που έχουν ενοχοποιηθεί για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας. Με τη δυνατότητα της έγκαιρης διάγνωσης με τεστ Παπ οι περιπτώσεις των γυναικών που εμφανίζουν τέτοιου είδους καρκίνου είναι λίγες.

Πως κόλλησα κονδυλώματα αφού κάνω έρωτα με προφύλαξη;
Η χρήση προφυλακτικού παρέχει σημαντική προστασία όχι όμως καθολική καθώς δεν καλύπτει όλη την περιγεννητική περιοχή ούτε όλα τα στάδια της ερωτικής συνεύρεσης.

Θα είμαι φορέας για πάντα;
Ναι θα είμαι. Εξαρτάται όμως από το ανοσοποιητικό μας σύστημα αν είναι ισχυρό η επανεμφάνιση αυτών.

Υπάρχει περίπτωση να μην εμφανίσει κάποιος κονδυλώματα ενώ έχει μολυνθεί από τον ιό HPV;
Ναι μπορεί να έχει κάποιος μολυνθεί από τον ιό χωρίς να έχει εμφανίσει κλινικά συμπτώματα.

Υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού με το στοματικό έρωτα;
Ναι υπάρχει αλλά σπάνια εμφανίζονται στο εσωτερικό του στόματος.

Προκαλούν επιπλοκές στην εγκυμοσύνη;
Ναι προκαλούν αλλά είναι σπάνιες.

Πως γίνεται η διάγνωση των κονδυλωμάτων;
Στις γυναίκες γίνεται με την κολποσκόπηση ενώ στους άντρες με απλή κλινική εξέταση.

Πως θεραπεύονται τα κονδυλώματα;
1. Με CO2 laser
2. Mε κρυοπηξία
3. Με χειρουργική αφαίρεση
4. Με τοπικές ουσίες (ποδοφυλλοτοξίνη)

Μπορώ να έχω ερωτικές επαφές κατά τη διάρκεια της θεραπείας;
Δεν πρέπει να έχουμε κατά τη διάρκεια της θεραπείας επαφές. Μετά τη θεραπεία συνίσταται η χρήση προφυλακτικού για 6 μήνες για να πειστούμε ότι δε θα υπάρξει υποτροπή ενώ οι γυναίκες δεν πρέπει να μείνουν έγκυος κατά τη διάρκεια της θεραπείας.