ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ ΜΕΤΑΔΙΔΟΜΕΝΩΝ ΝΟΣΗΜΑΤΩΝ

Τι είναι τα κονδυλώματα

Είναι καλοήθεις όγκοι του δέρματος και των βλεννογόνων των γεννητικών οργάνων ( που εμφανίζονται και στα δύο φύλα ). Οφείλονται στον ιό HPV και μεταδίδονται κυρίως με τη σεξουαλική επαφή. Το 1-2% των κονδυλωμάτων μπορεί να προκληθεί από τον ιό των κοινών μυρμηγγιών. Οι γυναίκες που εμφανίζουν οξυτενή κονδυλώματα παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο λοίμωξης με HPV του τραχήλου της μήτρας και ενδοεπιθηλιακή νεοπλασία. Το ποσοστό των γυναικών που θα εμφανίσουν καρκίνο του τραχήλου της μήτρας περιορίζεται στο 2%.

Πως θεραπεύονται

• 1. Εξάχνωση με laser διοξειδίου
  • 2. Κρυοχειρουργική
  • 3. Χειρουργική αφαίρεση
  • 4. Ποδοφυλλοτοξίνη
  • 5. Ιμικουιμόδη

Τι είναι έρπης γεννητικών οργάνων

Είναι το πιο συχνό σεξουαλικώς μεταδιδόμενο νόσημα και προσβάλλει τη γεννητική περιοχή. Αξιοσημείωτο είναι ότι μπορεί να μεταδοθεί και στο έμβρυο κατά τη διάρκεια του τοκετού γι’αυτό συνίσταται και η καισαρική τομή.

Κλινική εικόνα

Καύσος και φυσαλίδες στα γεννητικά όργανα-επώδυνα έλκη,δυσουρία, κακουχία, πυρετός και διόγκωση λεμφαδένων. Τα συμπτώματα του έρπητα διαρκούν 14 με 20 μέρες.

Θεραπεία

Οριστική θεραπεία δεν υπάρχει χρησιμοποιούμε όμως αντιιικά φάρμακα με επιτυχία.

Προκαλούνται από τα βακτήρια χλαμύδια trachomatics και μεταδίδονται μέσω της στοματικής, πρωκτικής και κολπικής επαφής.

Συμπτώματα

Έκκριση κολπικών υγρών, πόνος κατά τη διάρκεια της σεξουαλικής επαφής, δυσουρία, συχνοουρία και κνησμός κατά την ούρηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι η νόσος είναι συχνά ασυμπτωματική.

Θεραπεία

Με αντιβιοτικά (αζυθρομικύνη, ερυθρομικύνη, δοξυκυκλίνη)

1. Φωτοθεραπεία
    Είναι μορφή θεραπείας με UV ακτινοβολία η οποία βελτιώνει τη ψωρίαση. Η έκθεση του σώματος στην υπεριώδη ακτινοβολία από τεχνητές πηγές συμβάλλει στη μείωση της φλεγμονής και στον περιορισμό της ψωρίασης.

2. Θεραπεία ψωρίασης με excimer laser
    Αυτή η θεραπεία χρησιμοποιεί εντοπισμένες δέσμες laser φωτός (UVB ακτινοβολία) ελέγχοντας με αυτό τον τρόπο τις μέτριες μορφές ψωρίασης χωρίς να προκαλεί βλάβη στην υγιή γύρω περιοχή.

3. Βιολογικοί παράγοντες
    Οι βιολογικοί παράγοντες είναι πρωτεϊνες που παράγονται από ζωντανά κύτταρα και ζουν στο ανοσοποιητικό σύστημα. Οι βιολογικές θεραπείες χορηγούνται με υποδόρια ή ενδφλέβια έγχυση για τη θεραπεία της μέτριας-σοβαρής ψωρίασης κατά πλάκας όταν οι υπόλοιπες θεραπείες έχουν αποτύχει ή δεν είναι ανεκτές.

4. Κυκλοσπορίνη
    Πρόκειται για ένα ισχυρό ανοσοκατασταλτικό, μη κυτταροτοξικό και μη μυελοτοξικό φάρμακο που χρησιμοποιείται στη θεραπεία της μέτριας και σοβαρής ψωρίασης σαν μονοθεραπεία ή σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα (μεθοτρεξάτη) με εντυπωσιακά αποτελέσματα.

5. Μεθοτρεξάτη
    Η δράση της είναι στο να μειώνει τη φλεγμονή μειώνοντας της δράση του ανοσοποιητικού συστήματος.